fredag, oktober 31, 2008

Kozekveld

Nå har vi vært i det merkelige landet Brasil en stund, så på tirsdagen tok jeg og Hanne en skikkelig norsk kozekveld! Vi satt oss ute under treet med lys i hjemme hos Hanne, drakk god og varm indian chai voyage te, spiste god og blaut deilig norsk melkesjokolade og så på "Skjønnheten og udyret" på dataen. Den var det jammen lenge sida jeg hadde sett, og den er like bra den dag i dag som da den ble laga. Go Disney!
Etterpå stakk vi på isbar med diverse folk fra menigheten. Isbarene her er ikke som norske isbarer, og jeg må si at jeg foretrekker de her; Buffet med vanvittig mye forskjellig is og masse tilbehør som feks. flytende sjokolade, kirsebær, kjeks, diverse sjokolade, jorbærsaus+++. Kilopris. Blir sånn ca ti kroner for begeret du ser nedenfor. Det var ikke første gang, og blir neppe siste!

I går tok jeg neste steg på en drøm jeg har hatt lenge nå. Jeg kjøpte meg en blank og skinnende saksofon. Første saksofontime er på mandag. Herligheten ligger enda i esken, og jeg slites mellom en sykelig trang til å ta den ut og prøve den, og frykten for å ødelegge et eller annet hvis jeg gjør det. Tror jeg må vente til mandagen og min lærer Carlos's kyndige veiledning med å blåse ut de første tonene. Har ikke spilt saksofon før, og jeg klør i fingrene etter å begynne.

I dag har vi igjen vært på Casa Genesis, hvor jentene etter hvert begynner å bli litt mer komfortable og giddalause. Det tar noen minutter å få satt igang en lek der nå ja. Til gjengjeld blir de gladere og gladere for å se oss hver gang vi kommer, og det er jo kos. I kveld skal vi på cellegruppefest hos Richardo og spise churrasco. Det blir digg.




Kozekveld og avbrekk fra kjas og mas.


Bilen blei skikkelig full, men ac-en funka veldig bra. Avveksling å nesten sitte og fryse.




Instrumentet Jens Jørund synes høres ut som en trompet med snue.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg får ikke sendt mail til deg på den mail adressa du ga meg.

Eirik A jobber sa...

haha, hoertes skikkelig digg ut med norskkveld. Jeg og Kristian gikk, for en stund sia, glipp av norskkveld med faarikaal og vaffelkake. Nedtur. Kult med saks, lykke til med det!!