fredag, november 07, 2008

Minha esperanca

Nå begynner vi å komme inn i det her, og den siste uka har gått mye på rutiner. Det er litt digg, men da blir det jo ikke så mye spennende å skrive om. Det er veldig kult å kunne være i Brasil sammen med Hanne, men kulturen her tillater visst bare en viss mengde av akkurat det. I forigårs fikk vi en detaljert timeplan for når det er greit at vi er sammen. Det er jo litt spesielt da. Nå er liksom mye av fritida mi timeplanbasert også: "Kl 7.30: stå opp og dusj, kl 8: gå på jobb, kl 12-13: spis middag, kl 15: vær sammen med Hanne, kl 16: ikke vær sammen med Hanne..." Føler meg litt som en viljeløs marionette. Litt. I dag (torsdag) er vel den verste nei-dagen, med allernådigst en og en halv time fritid sammen. Også må jeg være hjemme før kl 22 på kvelden. Skikkelig flashback fra jeg vet ikke når, men det er vaffal lenge sida. Menmen, vi holder ut:)

Cellegruppene i dag har vært noe utenom det vanlige. I dag og i morgen går det et kristent program på sekulær landsdekkende TV i beste sendetid. Nesten. (kl 21) Kjente fotballspillere som Kaka (for uvitende søstre, mor, tanter, bestemor + andre som måtte føle seg truffet: han er ganske flink med fotballen og spiller på det brasilianske landslaget) m.fl. snakker ut om troen sin, store deler av en tale av Billy Graham blir overført, riktignok dubbet til portugisisk så jeg skjønte ikke alt av det han sa, men han talte for en hel fotballstadion full av folk så jeg antar at han hadde noe for seg, og i tillegg en del sang og musikk. Det var veldig bra lagt opp, og jeg håper det faller i god jord hos brasilianerne. I dag har vi kommet sammen og bedt for dette, og i morgen inviterer alle cellegruppene ikke-kristne hjem til seg, for å se på programmet sammen med dem, og for å samtale om det etterpå. Det blir spennende. Hele greia er iscenesatt av den evangelisk-luterske kirken i Brasil og heter "Minha esperanca" - mitt håp.






Diverse bilder fra cellegruppa


Timeplanen min. Da.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så dere har fått timeplan nå.... De synes vel dere har hengt for mye sammen da hihi

Men da setter dere sikkert mer pris på den tiden dere får sammen da :)

Bra du ikke satte kusine inn under det paranteset når du snakket om kaka hehe For selv om jeg intriserer meg null om fotball vet jeg da hvem han er...

Hvordan går det med saksofon spillingen da? Fått lært noe er det vanskelig?

Jo så var det det med mailen din... Den nye abdrssa jeg fikk av deg den vil ikke mota mailen jeg skriver.... Men om den hotmailen din fortsatt kan brukes kan jeg jo sende til den for det burde jo gå.

Håper alt er bra med deg savner deg jo litt da hehe hils til Hanne

klem

Hanne & Henning sa...

Det går greit med spillinga:) Minst en halv time om dagen, har jeg fått beskjed om. Er ikke så avansert enda da...

Jeg har sendt mail til den sortstjerne-mailen din, men den funker kanskje ikke? Har ihvertfall ikke fått noen av deg, men den gamle mailen min funker fortsatt, så det er bare å sende til den. Snakkas på mail da? Koz

Solgunn sa...

Oddvar da!

Anonym sa...

Heisann, Henning!

Hvordan går det der nede? leser om alle opplevelsene deres der nede, og øynene fylles med tårer bare jeg ser de bare føttene og t-skjortene... Novemberfrosten/regnet har begynt for fult her på Kvitsund, og depresjonen er like rundt hjørnet ;) men vi holder ut alle sammen tror jeg. vi har fått startet bønnegruppe på fløya hver kveld kl. 11. det er utrolig deilig å kunne legge fram for andre (og ikke kun Gud) de tingene som tynger. vi fikk faktisk et helt utrolig svar fra Gud forleden. Vi satt en gjeng på fløya og ba, og Jonas var med oss. plutselig fikk han en melding fra sitt eget nummer! han skjønnte ingenting, for på meldingen stod det: "Du er unik, Jonas. Vit at jeg elsker deg av hele mit hjerte. -din sanne Gud-"
vi ante ikke hva vi skulle tro! vi har sjekket på telenor sine sider om det var noen som hadde hacket seg inn på mobilen hans, men det var ikke det heller! Gud er seriøst crazy!

ellers er det mye stress med skolen, særemnet er like rundt hjørnet og alle står i for fult. jeg skal spille Adam (temmelig stor rolle...) og det er drit vanskelig. jeg skal snakke om brystene til Eva (Dagne) og jeg blir sprutrød bare noen nevner pupper... STRESS! vet ikke helt hvordan jeg skal få det til, men vi får vel se ;)

nå må jeg tilbake til de trigonometriske funskjonene mine.. (matteprøve i morra)

Gud velsigne dere! Det er helt ufattelig det arbeidet han gjør gjennom dere!
(Jeg ser skikkelig opp til deg, Henning!)

-magnus-

Hanne & Henning sa...

Tusen takk for koselig kommentar Magnus. Ja Gud gjør litt rare ting noen ganger. Veldig kult da!:) Bra at dere har starta bønnegruppe. Det trengs i kalde og tunge vintermåneder på Kvitsund (og ellers å).

Og nå er det under to uker til særemnet? Det er ikke lenge. Skulle ønske jeg kunne vært der. Håper du klarer forestillingene uten rødfarge og krampelatter da. Gleder meg til å se filmen når jeg kommer hjem.
Håper du holder ut på Kvitsund og at jeg ser deg til våren. Vai com Deus (=gå med Gud) som dom seier her nere.