fredag, november 21, 2008

Pappa og papir

Da har jeg hatt nok et ublidt møte med den brasilianske papirmølla.
Lappen for motorsykkel er nemlig så kvalmt billig her i forhold til Norge. Det koster nesten like mye for bare å kjøre opp i Norge, som for hele lappen her. Alt var klart. Grønt lys fra familien her og allting. Mandag skulle en ukes teorikurs begynt, med påfølgende prøve, og så 4 ukers praktisk opplæring med en prøve på slutten. Alt for den nette sum av 1300 norske kroner. Men her i landet, som man trenger passet og bodstedsattest med seg for å kjøre buss, melde seg inn i klubb og leie video, så burde jeg ikke ventet at de skulle være noe mindre vrange med noe så heftig som motorsykkellappen. Brasiliansk statsborgerskap er et passende krav for det lille kortet. Jarra.
Så nå kan bekymrede familiemedlemmer og kanskje ledelsen på Hald også puste lettet ut. Med mindre jeg får tak i brasiliansk statsborgerskap på en eller annen finurlig måte, får jeg klare meg med apostlenes motorsykler.

Jeg vil også benytte sjansen, her på denne spesielle dag til å gratulere farsan med dagen: Gratulerer med dagen pappa! No gidd eg ikkje skryte av at du har blitt stor lenger. Joda. Så stor du har blitt! Savner en god og lang tur i Lundereidskauen med deg nå.



Pappa og Henning på Langedrag. Med disse rare pinneaktige innretningene kan man bli enda høyere.

3 kommentarer:

Anonym sa...

asldjfgvøasldkgø-

Gunnar sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Solgunn sa...

Takk for tipset me pinnane ;)