fredag, november 14, 2008

Kule/morsomme/rare folk

Dama på den største klesbutikken i byen. Hårruller i fleng og et småfrekt leopardmønstret hårnett til å ha over. Lekker matchende poncho. Ikke den første dama jeg har sett ute på byen med hårruller, men hun her hadde liksom matcha ponchoen og hårnettet da.

Fyren over gata. To-tre-tida på dagen er gjerne et passende tidspunkt å åpne øynene og dra seg ut av senga på. Er dagen fin kan det godt hende at han setter på kvalitetsmusikk som Rihanna med "Umbrella" eller god gammaldags Bob Marley. Denne karen er som tatt ut av "City of God". Uten skjorte, men med rastafletter og tatoveringer kommer han smådansende, småsyngende ut av huset med en joint i handa. Han setter seg ned utenfor porten og røyker hasjen sin godt og lenge mens musikken durer i bakgrunnen. Bekymringer: nei takk. Hvor skummel han enn høres ut så er han en koselig kar. Jeg hilser på han når jeg ser han, og da smiler han hilser som bare han kan det.

Dama med ballongene. En fin kveld Hanne og jeg var ute og gikk kjørte det en liten bil forbi som var smekkfull av ballonger. Dama som kjørte hilste og lo godt da ho så oss.


Det er kanskje ikke så lett å se alle ballongene, men det var bare hodet hennes som syntes. Bilen var helt full.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei jeg kunne kommet til brasil jeg. Men rachel drar rett før jul og skal være der nesten en månde. Hadde hun ikke dratt bort mens det er jul skulle jeg blitt med.