onsdag, oktober 29, 2008

Gud på ferde

Aracatuba er en by med motsetninger, og ellers ganske mye rart egentlig. Kirker og menigheter er det kjempemange av, men samtidig er Aracatuba en by som har et problem i andre enden. Spiritisme og voodoo er vanlig kost her, noe vi fikk vite en lørdagskveld etter ungdomscellegruppa. Dette setter sine spor og mange lider under det. Men Guds kraft virker sterkt her og vi har allerede sett undere ved Hans hånd. Dette er en ny virkelighet for meg. Jeg har lest om det og lært om det, men aldri følt det på kroppen slik som her. Likevel er jeg av en eller annen grunn ganske rolig. Det er mektig å se Gud abeide så konkret.

Vi har kommet godt i gang med arbeidet vårt med barna nå, og det er en oppmuntring å vite hva vi betyr for dem. Lucelia fortalte oss at det er mange flere barn som kommer på cellegruppene og barnesamlingene og i kirka fordi de vet at vi er der. Selv om vi ikke skjønner alt de sier og det er mest de som styrer showet nå, så bidrar vi likevel med å bare være der å leke og tulle.

Livet med Lucelia, Wolker og Jonatas går bra. Vi blir bedre og bedre kjent og Wolker drister seg til å komme med portugisiske frekkheter som Lucelia nekter å oversette. I tillegg til å tåle disse blodige fornærmelser gjør jeg også husarbeid. Jeg vasker opp etter hver middag, så sant jeg spiser hjemme. Dette passer meg jo rimelig bra ettersom jeg gjorde mye mer både på Kvitsund og hjemme og Hald. Najs. (Ja, jeg spør om de trenger hjelp selv om jeg ikke må, mamma). Jonatas vokser, men har fortsatt kolikk. Han skriker en del og tar opp mye av tida til Lucelia. Stakkar. Prøver å hjelpe til så godt jeg kan. Synes det er koselig med en liten bror fra en annen mor.

Været har veksla i dag. Først strålende sol og skyfri himmel, deretter regn, lyn og torden. Tross regnet sitter jeg her og er en smule solbrent faktisk;) Nå skal jeg ut og spille fotball. Det blir digg.




Cellegruppe for ungdom


Flinke Henning vasker opp. Her bruker de ikke oppvaskkost, men svamp til å vaske opp med.


Hanne viser seg som den klovnen ho er. Neida. Joda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Henning (og Hanne)
Koselige blogger dere har. Morro å se at dere har det bra i Brazilia!!! Les Ap.gj.2.25-28!

Vennlig hilsen
Øyvind Barland
oyvind@gudsmenighet.no

Solgunn sa...

Så bra at dåkke e der nere! Stå på! D va forresten et koseligt bilde av Hanne-klovn=)