mandag, september 29, 2008

Kvelden før dagen før morran

Da er det siste kvelden før det hele begynner. Dagen er brukt til mye rart. Jeg henta passet på postkontoret i dag. Bra timing fra den Brasilianske ambassaden må jeg si. Også ringte jeg og spurte hvor på flyet jeg og Hanne skulle sitte. Det viste seg å være i hver vår ende. Kos det:) En hel dag på flyet mutters aleine. Men, men. Jeg skulle ringe igjen til Ingjerd, som hun het, i morra også skulle de se hva de kunne få gjort. Men alt ordner seg. Det er noe av det som hjelper meg å beholde roen midt i den økende fortvilelsen jeg har kjent de siste dagene. Alt fikser seg på en eller annen merkelig måte. Det ser ut som det egentlig er meninga at vi skal reise.
I helga var jeg hjemme på gården. Det var virkelig noe å lengte tilbake til. Sola som skinner på det stille vannet nede ved båten og skogen som har de fineste farger. Den reineste lufta i heile verda og en og annen elg her og der. Drømmeplassen...
Ellers har jeg ringt til noen av de jeg må ringe til før jeg reiser og prøvd å suge inn så mye av Norge som jeg klarer. Jeg har skjønt nå, at jeg skal være vekk i 6 måneder. Det gikk med ett smertefullt opp for meg på avslutningsfesten. "Hadet da, Henning. Lykke til. Det her går så bra så." sa Agnar plutselig til meg. Agnar er sjefen for Team Nettverk, mitt program på Hald, og han har ordna og styra med alt som trengs å ordnes og styres med for oss, helt til da. Nå var vi på egenhånd. Vops.
Jeg har faktisk ordna med veldig mange ting de siste dagene, og om jeg må si det selv så er jeg litt flink. Faktisk.
I morra skal jeg tidlig opp og snakke med Ingjerd. Også skal jeg besøke bestemor. Nå skal hun få adressen min i Brasil, så kanskje jeg får krumkaker og riskrem i posten til jul. Pappa, Marie og jeg (+ kanskje Kristoffer) reiser mot Oslo i tolv-ett-tida i morra natt. Skal nemlig være på flyplassen på det svært så umenneskelige tidspunktet 04:30. Flyet går kl 06:30.

PS. Til alle utenlandsfarere. Dom seier Biola er bra for magen. Hvis ikke den er det så smaker den i alle fall skikkelig godt.

1 kommentar:

Martin sa...

Hei!
Jeg fikk ikke sagt hadet og Gud velsigne dere!

Men så får du en av de første kommentarene på bloggen din til gjengjeld :-)